19. 06. 2024

/

8 min. čtení

/

Quartier

19. 06. 2024

Ciao Bella Italia

V srdci Hradce Králové můžete ochutnat kousek Itálie. Podnik už na první pohled zaujme milovníky Středomoří, ale také všechny, kdo hledají útulné místo s rodinnou atmosférou. V Casa del Prosecco jsou dveře doširoka otevřené a kdo jiný než sama majitelka Monika Staňková vás se sklenkou dobrého prosecca srdečně vítá.
Byla to láska k Itálii, která vás inspirovala k otevření italského bistra a baru v jednom?

Nejen k Itálii, ale celkově láska ke Středomoří co nás inspirovalo k přenesení téhle atmosféry do Hradce. Ale jasně, Itálie je nám určitě nejblíž – kombinace příjemného moře, nádherných hor, skvělého jídla a pití, zejména vína byla pro nás prostě jasná volba. A italská atmosféra a pohoda je přece nakažlivá, no ne?

Podnikání obecně s sebou nese celou řadu výzev. Co jste museli společně s manželem překonat během let provozování vašeho podniku?

Celou řadu výzev, co si budeme povídat (smích). Kdyby tady byl Pavel, řekl by, že snad už jich ani víc být nemohlo. Podnik si prakticky hned po otevření v roce 2019 musel projít všemi covidovými opatřeními, včetně jeho uzavření na několik měsíců, změnou chování zákazníků, ke které došlo právě kvůli pandemii, odlivem pracovníků z gastronomie, skokovým nárůstem cen energií, inflací a tak dále. Nebylo to a není jednoduché, stále ale bojujeme a budujeme. Podnikání obecně není jednoduchá disciplína a v pohostinství to platí dvojnásob, je to tak trochu jiný sport. Hlavně pro nás dva s Pavlem to bylo a je úplné nóvum. V gastronomii a ubytovacích službách jsme nikdy předtím nepodnikali, nepracovali a ani se vlastně nijak nevzdělávali. I když já jsem prapůvodně vyučená cukrářka, takže přece jenom malinko příbuzný obor. Řekla bych, že šlo o realizaci našich přání, zájmů a vlastně i představ, jaký podnik bychom v Hradci chtěli mít, kam bychom chtěli chodit sami nebo s přáteli. Pro tuhle myšlenku jsme nadchli naše původní společníky, ale nyní jsme v tom jen my, jako rodina.

Co stálo za rozhodnutím změnit logo a celkovou vizuální identitu vašeho podniku?

Změna loga a identity má odrážet i změnu filozofie našeho podniku. Jde o pozvolnou a postupnou změnu, která přichází s tím, jak se vyvíjejí i potřeby a přání našich zákazníků a také naše. Z čistě ryzí prosekárny s velkou škálou šumivých především italských vín, s nabídkou tapasů, která mimo jiné byla první svého druhu v Hradci Králové, chceme rozšířit nabídku směrem k dalšímu spektru zákazníků. Chceme postupně nabídnout i jiné druhy pokrmů, od snídaní po večerní občerstvení v duchu italského bistra. Ve změně identity se také má odrážet mnohem hlubší propojenost s penzionem CASA, který byl původně koncipován jako samoobslužný bez snídaní a dalšího servisu a který se pomalu mění v penzion hotelového typu s pestrou nabídkou jídel a služeb. Jsme v objektu kdysi vyhlášeného penzionu U Jána, tak se to přímo nabízí. Přejeme si, aby  stejně jako před těmi samými dveřmi, kde se kdysi stály fronty a čekalo na rezervaci, bylo stejně tak narváno i teď, a jsme odhodláni pro to udělat maximum.

Jaký byl hlavní důvod pro rozšíření vašeho podnikání o penzion?

Když jsme v roce 2019 otevřeli prosekárnu, říkali jsme si, že jednou by bylo fajn provozovat celý podnik. V přízemí nabízet italské lahůdky a v patrech nabídnout i ubytování. Bohužel jsme otevřeli opravdu v nešťastné době, takže naše původní plány velmi rychle vzaly za své. K myšlence provozu penzionu jsme se vrátili až v roce 2022. Se stejnou vervou, jako jsme designovali lokál, jsme se pustili do vybavování pokojů. Myslím, že výsledek hovoří za vše. Ostatně i hosté nám potvrzují, že se nám to povedlo, že se jim interiéry a vybavení moc líbí a že se u nás cítí jako doma.

To zní skvěle. Jak o své hosty pečujete?

Tohle je hlavně o mně, to se musím přiznat. Sama mám moc ráda, když je doma uklizeno, čisto, voňavo a tak nějak útulno. Prostě aby to vypadalo tak, jak já si představuji obsah slova „doma“. A vlastně to stejné chci, aby bylo cítit i zde. Aby se naši hosté, i když přijedou jen na jednu jedinou noc, cítili, jako by ani neodjeli z domova. I proto jsme při výběru dávali velký důraz na kvalitu postelí a lůžkovin. Když se dobře vyspíte, má to na vás vliv po celý den. A když vám k tomu někdo udělá skvělou snídani, nemůžete se cítit líp. Tohle naši hosté oceňují, proto nám píší milé recenze, a proto se chtějí vracet. Spokojený zákazník je nejlepší reference. Snažíme se, aby od nás odcházeli a odjížděli všichni spokojeni.

Můžete popsat některé z nejúspěšnějších tématických akcí, které jste pořádali?

Asi nejúspěšnější tématickou akcí podle mě byla diskotéka na motivy devadesátých let. To se náš atriový salon doslova otřásal v základech. Tolik fanoušků a nadšenců pro tuhle muziku jsem dlouho pohromadě neviděla. Překvapilo mě ale, že to zdaleka nebyli jen lidé v mém věku, bylo tam dost návštěvníků skoro o generaci mladších, než jsme my. Mezi další povedené akce bych zařadila hudební večery obecně, tématické gastro večery, ochutnávky a degustace výrobků vinařů, letní grilovačky, autogramiády a třeba i vernisáže. Salonek je oblíbený i pro konání byznysových snídaní, workshopů a seminářů. Pro podobné akce můžeme nyní nabídnout i ubytování, tedy komplexní služby. O veškerých našich aktivitách, novinkách v nabídce vín a jídel informujeme nejen na našich webových stránkách www.casadelprosecco.cz a www.penzioncasa.cz, ale samozřejmě také na stejně znějících profilech na Facebooku a Instagramu. Určitě se nás vyplatí sledovat.

Jaké máte plány pro další rozvoj vašeho podniku?

Chceme se rozkročit větší zákaznické struktuře, třeba k mladším ročníkům, pro které jsme už nyní připravili výhodné slevy při předložení ISIC karty. Dále je to především o posílení gastronomie, o rozšíření nabídky vín a nápojů, a to i nealkoholických a také o zkvalitnění ubytovacích služeb v podobě balíčků zahrnujících i další program než jen samotné ubytování. Nesmíme ale zapomínat na stávající zákazníky, se kterými jsme si už vybudovali vztah. I pro ně plánujeme více zákaznických výhod, v nichž se odrazí to, že jsou nám věrni mnohdy od úplného začátku vzniku podniku, tedy více než pět let. Proto s nimi musíme být více v kontaktu a naslouchat jim. To všechno je ale možné budovat jenom s kvalitním a plně angažovaným týmem, který bude za Casu dýchat stejně jako my. Jenom tehdy se nám podaří být opravdu vyhledávaným podnikem, na který budeme moci být pyšní. 

Helena Pondělíčková
foto: archiv

Další články

sponzorováno