21. 06. 2024

/

8 min. čtení

/

Quartier

21. 06. 2024

Chceme být prostě lepší

Futurum v Hradci Králové, které funguje od roku 2000, je jedním z nejstarších a nejúspěšnějších obchodních center v České republice. Od svého otevření prošlo několika etapami rozšíření a modernizace, díky čemuž je dnes oblíbeným místem pro nákupy i setkávání. Jeho ředitelka Jana Zbořilová popisuje postupný vývoj a to, které inovace přinesla nedávná modernizace a také plány do budoucna.
Jaký byl vývoj nejoblíbenějšího obchodního centra v Královéhradeckém kraji?

Když se v roce 2000 Futurum otevíralo, bylo to jednopodlažní centrum s hypermarketem, multikinem a zhruba 65 obchody. V roce 2012 došlo k rozšíření. Bylo vybudováno další patro a velkokapacitní parkovací dům. V roce 2019 jsme se rozhodli, že je nutné centrum modernizovat tak, aby odpovídalo aktuálním trendům a potřebám našich zákazníků. První etapu modernizace jsme zahájili v roce 2021 a dokončili na podzim roku 2022. Přemístili jsme food court do horního patra, protože stávající prostory kapacitně nevyhovovaly. Chtěli jsme také zlepšit kulturní úroveň stravování. Bylo to složité rozhodování, protože dostavba centra již není možná, ale nakonec jsme našli místo ve stávajících prostorách centra. Dnes už mám pocit, jako by tam food court byl odjakživa. Designový nábytek, kvalitní materiály a živé květiny vytvářejí prostředí, ve kterém se návštěvníci cítí jako v moderní restauraci a mohou si vybrat ze široké nabídky jídel. Součástí modernizace jsou i potřebné provozní opravy, ty nejnáročnější opravy právě probíhají. Jedná se o kompletní výměny střešního pláště. Už se nemohu dočkat, až na konci tohoto roku bude vše dokončeno. Od roku 2021 jsme provedli i další významné změny. Hypermarket Tesco zmenšil prodejní plochu, uvolněné prostory jsme využili pro vytvoření zábavního parku Toboga JUMP!, což se ukázalo jako skvělý krok, zejména pro rodiny s dětmi. Také multikino Cinestar v roce 2022 dokončilo renovaci všech svých sálů a foyer. Nyní máme 8 moderních sálů s nejnovějšími technologiemi a pohodlnými sedačkami. Pyšníme se také sálem s technologií TDL, které jsou jen 3 v republice, a to je velkým lákadlem. Součástí modernizace byla také kompletní rekonstrukce a rozšíření toalet, které pro nás již byly nedostačující.

Je možné i v obchodním centru využít prvky udržitelnosti a ochrany životního prostředí?

Naše společnost se snaží přistupovat zodpovědně k životnímu prostředí. I u letitých budov, jako je ta naše, lze zavádět opatření, která přispívají ke snížení intenzity emisí skleníkových plynů. V tomto roce vyměníme všechna svítidla za LED světla s regulací podle potřeb centra. Nainstalovali jsme i úsporné baterie a splachovací zařízení. Při opravách střech jsme navíc zvýšili izolační vrstvy. Chystáme také instalaci fotovoltaických panelů a máme k dispozici i nabíjecí stanice pro elektromobily. Třídění vyprodukovaného odpadu je pro nás samozřejmostí již několik let. Snižování spotřeby energie a uhlíkové stopy je pro nás důležité a daří se nám v tom velmi dobře. Za to jsem velmi ráda.

Jaké úpravy bude zahrnovat další etapa modernizace?

Zaměříme se na designové detaily, jako je obnova relaxačních zón, aby si mohli naši zákazníci během nákupů odpočinout či jen tak posedět. Další a zároveň poslední etapa modernizace bude zahrnovat exteriérové úpravy. Do budoucna plánujeme úpravu fasády, parkovacího domu a přilehlých venkovních prostor. Máme v plánu znovuoživit venkovní prostory a vytvořit zde krásné parkové prostředí s dětským hřištěm.

Odráží se tyto investice na tržbách a celkové návštěvnosti?

Ano, rok 2023 byl velmi úspěšný, i když jsme návštěvníky během rekonstrukce částečně omezili, tak jsme to společně zvládli a opravdu děkujeme všem za trpělivost a pochopení. I rok 2024 začal výborně, první kvartál dopadl nad očekávání a výsledky jsou opravdu skvělé. Těší nás, že Futurum je i nadále místem setkávání a po modernizaci se nám podařilo vytvořit prostředí, které mají naši zákazníci rádi.

Modernizace přinesla i nové obchody.

Je to tak, otevřeli jsme několik prémiových jednotek. Máme velkou radost, že se nám podařilo získat zpět iStores s Apple produkty. To jen potvrzuje úspěšnost Futura. Nově zde máme také obchody Rituals a Guess. I přes plnou obsazenost stále jednáme s dalšími nájemci. Zájem o pronájem prostor je velký, těšíme se, že v brzké době budeme moci představit další nové značky. V současné době naše centrum nabízí 110 obchodů, 20 restaurací a kaváren, multikino, dětský zábavní park a hypermarket.

Cílíte na zákazníky, děláte něco i pro zaměstnance Futura?

Naše společnost CPIPG založila CPI akademii, která se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců našich nájemců. Pravidelně organizujeme akademii nájemců, která přináší nejnovější trendy v oblasti retailu a nákupních center. Zaměstnanci mají možnost poznat zákazníka v našem regionu a porozumět jeho očekáváním a potřebám. Tento projekt je v České republice zcela unikátní.

Na základě čeho se rozhodujete o typu nových obchodů a služeb?

Snažíme se zajistit, aby v centru byly zastoupeny různé typy obchodů a služeb v optimálních poměrech. Každá značka má svůj vlastní koncept a potřebuje specifické metry čtvereční, což může být někdy složité z pohledu možností nabízených prostor. Našim cílem je vytvořit vyváženou a atraktivní nabídku, která bude vyhovovat všem našim návštěvníkům.

Máte zpětnou vazbu od zákazníků na nově zrekonstruovaný food court?

Ano, máme. Nedávno jsme dokončili velký marketingový průzkum, ze kterého vyplynula velmi pozitivní zpětná vazba. Návštěvníci oceňují příjemné a čisté prostředí. Navíc naši zákazníci ocenili dostatek parkovacích míst, která jsou bezplatná. Velkou výhodou je poloha centra a jeho snadná dostupnost.

Jaké typy pořádaných akcí se ukázaly být nejúspěšnější pro přilákání návštěvníků?

Jsme rodinné centrum s obrovskou spádovou oblastí. Snažíme se vždy připravit atraktivní nabídku eventů a soutěží, aby si každý našel „to své“. Jedním z nejúspěšnějších eventů je spotřebitelská soutěž Super soboty, kde si vítěz odveze osobní automobil. V loňském roce jsme výherci předali luxusní vůz Lexus. Nedávno jsme se také například zapojili do projektu Barbie uklízí Česko, kdy jsme společně uklidili část Hradeckých lesů. Mezi další velmi úspěšné akce patří Čokoládový festival a Burger street festival, které pořádáme opakovaně. Na podzim také obnovíme farmářské trhy, které se rovněž těší velké oblibě. Největší akcí letošního roku byla bezesporu NHL Global Fan Tour, kde si návštěvníci mohli vyzkoušet různé hokejové dovednosti. Hřeje nás na srdci, že jsme byli vůbec první obchodní centrum v České republice, které mohlo tuto akci uskutečnit. Spolupracujeme také na různých projektech s městskými organizacemi, ať už je to Městská policie, Hasičský záchranný sbor, Fakultní nemocnice Hradec Králové nebo lokální sportovní kluby. Určitě stojí za zmínku předvánoční akce Darujte dětem úsměv s Hitrádiem Černá Hora, kdy obdarováváme seniory a děti z dětských domovů. Snažíme se přizpůsobit aktuálním potřebám a zájmům našich zákazníků.

Helena Karanská
foto: Ondřej Šlambora, archiv

Další články

sponzorováno